نشانه های کمبود منیزیم در بدن

منیزیو چیست و نشانه های کمبود منیزیم

توجه! این مطلب  جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

 

 

سلام خدمت کاربران گرامی نظافت نیوز امروز نیز طبق روال همراه شما هستیم با معرفی ویتامین دیگری به نام منیزیم که سعی شده در این مطلب اطلاعات کاملی گرداوری شود که در اختیار شما عزیزان بگیرد.

منیزیم یکی از هفت ماکرومینرال‌هاست که برای سلامتی بدن لازم و ضروری‌اند منیزیم در سلامت پوست و مو نقش مهمی دارد و همچنین می تواند به بهبود خلق و خو و خواب کمک خوبی کند از علائم اولیه کمبود منیزیم میتوان باستفراغ ، تهوع ، و خستگی و ضعف و از دست دادن اشتها اشاره کرد

با اینکه اکثر مردم به میزان کافی منیزیم دریافت نمی کنند اما کمبود آ« نادر است و نشانه های آن معمولا یک وضعیت اساسی سلامتی را نشان می دهد. بدن انسان تقریبا حاوی ۲۰ الی ۲۸ میلی گرم از منیزیم است. بیش از ۵۰ درصد منیزیم در سیستم اسکلت بدن ذخیره شده و بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن یافت می‌شود. منیزیم نقش بسیار مهمی در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی بازی می‌کند

سلامت استخوان‌ها:

منیزیم برای تشکیل استخوان‌ها مهم است زیرا باعث جذب کلسیم بیشتر می‌شود. این ماده نقش مهمی در فعالسازی ویتامین D در کلیه‌ها بازی می‌کند.مصرف کافی منیزیم با چگالی بهتر استخوانی و بهبود تشکیل کریستال استخوان‌ها مرتبط است. همچنین مصرف منیزیم می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان شود.

سلامت قلب:

منیزیم در سلامت عظلات مثل قلب نقش مثبتی دارد. منیزیم نقش مهمی در انتقال سیگنال های الکتریکی در بدن بازی می کند مصرف مناسب منیزیم با کاهش خطر ابتلا به پرفشاری خون و تصلب شرایین مرتبط است. اخیرا مطالعات مختلف انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کلسیم بدون مصرف منیزیم کافی ، می‌تواند خطر کلسیفیکاسیون شریان‌ها ، بیماری‌های قلبی عروقی و نیز سنگ کلیه را افزایش دهد.افرادی که منیزیم کافی مصرف می‌کنند معمولا ۵۸ درصد کمتر به کلسیفیکاسیون عروق کرونری مبتلا می‌شوند وهمچنین می تواند به میزان ۳۵ درصد ابتلا به کلسیفیکاسیون عروق شکمی را کاهش دهد مصرف سریع منیزیم بعد از حملات قلبی می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد

نشانه های کمبود منیزیم

دیابت:

 کمبود  منیزیم نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها و گلوکز دارد پس بنابراین میتواند تاثیر مثبتی بر روی دیابت داشته باشد در مطالعاتنیز نشان داده شده است که مصرف منیزیوم و ابتلا به دیابت رابطه عکس وجود دارد ا مصرف هر ۱۰۰ میلی گرم از منیزیم در روز امکان ابتلا به دیابت نوع دو تقریبا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

سندروم پیش از قاعدگی:

منیزیمی که با ویتامین B6 همراه است اثر بهتری خواهد داشت. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی، ممکن است با مصرف منیزیم بهتر شوند. برخی از نشانه‌های آن همچون نفخ، بی خوابی، ورم ساق پا، افزایش وزن و حساسیت به لمس پستان می‌تواند با مصرف مناسب منیزیم کاهش پیدا کند

 

عوارض جدی کمبود منیزیوم در بدن 

کمبود منیزیم mg در دراز مدت ممکن است اثرات نامطلوبی را بر روی تراکم استخوان ها ، عملکرد مغز، عملکرد عصبی، عملکرد عضلانی و سیستم دستگاه گوارشی داشته باشد.از دست دادن تراکم استخوان می تواند نگرانی جدی را ایجاد کند و کمبود منیزیم در افراد جوان تر می تواند باعث جلوگیری از رشد استخوان ها شود.

مهم است که در طول دوران کودکی که استخوان ها هنوز در حال رشد هستند، به میزان کافی منیزیم دریافت کنید.کمبود منیزیم در افراد مسن تر، ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد.

نشانه های اولیه کمبود منیزیم می تواند  شامل موارد زیر باشد:

حالت تهوع

استفراغ

از دست دادن اشتها

خستگی

ضعف

با پیشرفت کمبود منیزیم ، افراد ممکن است نشانه های زیر را احساس کنند:

سطح بسیار پایین کلسیم خون، که به عنوان هیپوکلسمی شناخته می شود

سطح پایین پتاسیم

بی خوابی

احساس سوزش و بی حسی در اندامها

گرفتگی و انقباض عضلانی

تشنج

تغییر خلق و خو و شخصیت

ریتم های غیر طبیعی قلب

اسپاسم

بیماری هایی که بر اثر کمبود منیزیم بوجود می آیند 

کمبود طولانی مدت منیزیم، می تواند بر سلامت افراد تاثیر بگذارد و خطر بیماری های مزمن را افزایش می دهد، که عبارتند از:

بیماری قلبی-فشار خون بالا-دیابت نوع ۲پوکی استخوان

 

منیزیم چیست و نشانه های کمبود منیزیم

غذاهایی که باید برای دریافت منیزیم بیشتر مصرف کنید، عبارتند از:

آووکادو

بلغور جو دو سر

ماهی

شیر

کشمش

گوشت گاو

کلم بروکلی و هویج

سبزیجات سبز

میوه ها

غلات

حبوبات

آجیل، بخصوص بادام و بادام زمینی

اسفناج

 

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

در زمان قرنطینه خانگی و خانه‌نشینی کرونا و بیماری‌های سخت چه کنیم؟

خواندن مطلب بعدی ←

چگونه شادی را در زندگی خود بیابیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *