نوشیدن آب و سلامتی شما

تاثیر نوشیدن آب و سلامتی شما

در این مقاله سعی شده اطلاعات جامع در مورد انتخاب نوشیدنی های سالم را با شما به اشتراک بگذاریم در ادامه

با نظافت نیوز همراه باشید

 

نادیده گرفتن آن آسان است ، اما انتخاب نوشیدنی های سالم بخش مهمی از گرفتن یک رژیم متعادل است.

بسیاری از نوشابه ها ، از جمله نوشیدنی های پودر فوری و شکلات داغ ، قند زیادی دارند .

مواد غذایی و نوشیدنی هایی که قند زیادی دارند اغلب کالری بالایی دارند  و داشتن کالری بیش از حد باعث افزایش وزن شما می شود.

برخی نوشیدنی های انرژی زا هم از نظر قند و هم کافئین زیاد هستند. بررسی برچسب های تغذیه ای روی نوشیدنی های غیرمستقیم مانند آب میوه و نوشیدنی های روغنی می تواند به شما در انتخاب سالم تر کمک کند.

راهنمای EATWELL می گوید ما باید ۶ تا ۸ لیوان در یک روز یک مایعات بنوشیم . آب ، شیر کم چربی و نوشیدنی های بدون قند ، از جمله چای و قهوه ، همه حساب شده اند.

درباره برچسب های مواد غذایی بیشتر بدانید

نوشیدن مقدار زیادی آب

آب یک انتخاب سالم و ارزان برای رفع عطش در هر زمان است. کالری ندارد و حاوی قندهایی نیست که می تواند به دندان آسیب برساند.

چای ساده ، چای میوه ای و قهوه (بدون قند اضافه شده) نیز می توانند سالم باشند.

اگر طعم آب معمولی را دوست ندارید ، آب گازدار را امتحان کنید یا یک تکه لیمو یا آهک اضافه کنید.

یا آب را گرم کنید و یک کیسه چای ، مقداری قهوه یا یک تکه لیمو را تزریق کنید.

شما همچنین می توانید مقداری کدو سبز بدون شکر یا آب میوه برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

نوشابه نیمه چربی یا ۱٪ چربی یا چربی را بنوشید

شیر منبع خوبی از کلسیم است ، ماده معدنی که به ساخت و نگهداری استخوان های سالم کمک می کند.

همچنین حاوی پروتئین ، ویتامین ها و سایر مواد معدنی است و باعث پوسیدگی دندان نمی شود .

برای انتخاب سالم تر ، شیر نیمه چربی یا ۱٪ چربی یا پوست زده را انتخاب کنید.

مصرف شیرهای طعم دار ، شیرهای شیرین ، شیر تغلیظ شده و انرژی مبتنی بر شیر یا نوشیدنی های مالت را محدود کنید. اینها حاوی شکر اضافه شده هستند که برای دندان ها بد است.

شیر  برای کودکان خردسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنها باید تا ۲ سالگی شیر کامل بنوشند زیرا ممکن است کالری مورد نیاز خود را از شیرهای کم چربی دریافت نکنند.

شیر گاوها را نباید به عنوان نوشیدنی تا زمانی که کودک ۱ ساله نباشد ، بخاطر اینکه حاوی تعادل مواد مغذی مورد نیاز کودک نیست ، نباید مصرف کرد.

از سن ۲ سالگی ، کودکان می توانند به تدریج به سمت نوشابه اصلی به عنوان نوشیدنی اصلی حرکت کنند تا زمانی که رژیم غذایی متنوع و متعادل دارند و به خوبی رشد می کنند.

در مورد نوشیدنی های مخصوص نوزادان و خردسالان اطلاعات بیشتری کسب کنید

آب میوه ، اسموتی و ۵ عدد در روز

آب میوه ها و سبزیجات و اسموتی ها حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

یک لیوان ۱۵۰ میلی لیتری آب میوه ، آب سبزیجات یا اسموتی می تواند حداکثر ۱ قسمت از ۵ وعده غذایی روزانه میوه و سبزیجات را به خود اختصاص دهد .

به عبارت دیگر ، مقدار آب میوه ، آب سبزیجات یا اسموتی را که باید بیش از یک مقدار ۱۵۰ میلی لیتر در روز (۱ لیوان کوچک) باشد ، محدود کنید.

انواع دیگر میوه و سبزیجات را برای ۴ قسمت دیگر (یا بیشتر) خود میل کنید.

این امر به این دلیل است که قندهای موجود در میوه و سبزیجات هنگام آب شدن یا مخلوط شدن آزاد می شوند و آنها را “قندهای آزاد” می کنند.

پس از رها شدن ، این قندها می توانند به دندان شما آسیب برساند ، به خصوص اگر غالباً آب یا اسموتی بنوشید.

قندهایی که به طور طبیعی در میوه و سبزیجات کامل یافت می شوند باعث پوسیدگی دندان ها نمی شوند زیرا قند درون ساختار میوه موجود است.

بهتر است با یک وعده غذایی آب میوه یا اسموتی بنوشید زیرا این امر به کاهش آسیب دندان شما کمک می کند.

نوشیدنی های فیزی ،

نوشیدنی های فیزی ، کدو و نوشیدنی های آب میوه ای حاوی مقدار زیادی قند اضافه شده و مواد مغذی بسیار کمی هستند ، بنابراین آنها را به حداقل برسانید. کودکان باید کاملاً از آنها دوری کنند.

نوشیدنی های آب طعم دار همچنین می توانند حاوی مقدار زیادی شکر باشند ، بنابراین قبل از خرید برچسب را بررسی کنید.

همچنین از «نوشیدنی های آبمیوه» بر حذر داشته باشید زیرا ممکن است میوه ای به اندازه کافی در آنها وجود نداشته باشد تا به ۵ قسمت میوه و سبزیجات شما در روز حساب کنند.

مقدار قند زیاد به معنای نوشیدنی دارای کالری زیاد نیز می باشد که می تواند در افزایش وزن شما نقش داشته باشد.

قطع این نوشیدنی ها روش خوبی برای کاهش تعداد کالری هایی است که شما مصرف می کنید در حالی که هیچ ماده مغذی را از دست نمی دهید.

به همین ترتیب ، نوشیدن کودکان به نوشیدن شیرین کمتر ، یک روش مناسب برای محدود کردن میزان قند مصرفی آنها است.

کودکانی که نوشابه زیادی قند می نوشند احتمالاً دچار اضافه وزن می شوند.

قند اضافه شده در این نوشیدنی ها همچنین به معنای آسیب دیدن دندان ها است.

اگر نوشیدنی های قندی یا گازدار دارید ، نوشیدن آنها با وعده های غذایی می تواند به کاهش آسیب های دندان کمک کند.

بهترین نوشیدنی های لازم برای کودکان آب و شیر است.

اگر شما یا فرزندانتان نوشیدنی های گازدار را دوست دارید ، به جای آن آب میوه را با آب گازدار رقیق کنید.

به یاد داشته باشید کدوها را به خوبی رقیق کنید تا قند موجود در نوشیدنی کاهش یابد.

اطلاعات بیشتری در مورد کودکان و نوشیدنی های روغنی کسب کنید

نوشیدنی های کافئین دار

کافئین یک ماده محرک است. نوشیدنی های حاوی کافئین می توانند به طور موقت احساس هوشیاری یا کم خواب آلودگی بیشتری به ما دهند.کافئین بیشتر از دیگران روی برخی افراد تأثیر می گذارد و این تأثیر می تواند به میزان مصرف کافئین که به طور معمول مصرف می کنید ، بستگی داشته باشد.زنان باردار به دلیل دارا بودن کافئین باید میزان مصرف نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنند.نوشیدنی های کافئین دار همچنین برای کودکان نوپا و خردسالان نامناسب است.نوشیدنی هایی که حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند شامل قهوه ، چای ، کولا و نوشیدنی های انرژی زا هستند.

چای و قهوه

نوشیدن چای و قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل مناسب است. البته بخاطر داشته باشید که نوشیدنی های کافئین دار باعث می شوند بدن سریعتر ادرار تولید کند.برخی از افراد نسبت به این افراد بیشتر حساس هستند ، اما این بستگی به میزان مصرف کافئین و میزان مصرف آن نیز دارد.

در صورت بروز مشکل در ادرار ، کاهش مصرف کافئین با تغییر در چای کم کافئین و قهوه ، چای های میوه ای یا گیاهی یا انواع دیگر نوشیدنی ها می تواند گاهی کمک کند.

اگر چای یا قهوه را با شکر می نوشید یا در نوشیدنی های کافی شاپ خود شربت های طعم دار دارید ، می توانید ناخواسته به دندان هایتان آسیب برساند و کالری های کمکی را به رژیم خود اضافه کنید.

طیف گسترده ای از شیرین کننده های مصنوعی قرص یا گرانول موجود است و مصرف آن در نوشیدنی های گرم بی خطر است.

اما بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند قند را از نوشیدنی های گرم خود بریزند ، به زودی عادت می کنند.

نوشیدنی های انرژی زا و کافئین

نوشیدنی های انرژی زا اغلب حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند و اغلب از نظر قند (کالری) زیاد هستند.

آنها همچنین ممکن است حاوی مواد محرک دیگری ، و گاهی اوقات ویتامین ها و مواد معدنی یا مواد گیاهی باشند.

میزان کافئین موجود در این نوشیدنی ها متفاوت است ، اما اغلب در حدود ۸۰ میلی گرم کافئین در یک قوطی کوچک ۲۵۰ میلی لیتری وجود دارد.

این همان ۲ قوطی کولا یا یک لیوان قهوه کوچک است.

کافئین در دوران بارداری

زنان باردار نباید بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز داشته باشند.

یک لیوان قهوه فوری حاوی حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین است.

مقادیر زیاد کافئین می تواند منجر به نوزادانی شود که وزن کمی در هنگام تولد دارند و این می تواند خطر بروز مشکلات سلامتی در زندگی بعدی را افزایش دهد.

مقادیر زیاد کافئین نیز ممکن است باعث سقط جنین شود .

برچسب های نوشیدنی های انرژی زا را بررسی کنید زیرا اغلب می گویند این نوشیدنی برای کودکان یا زنان باردار مناسب نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان کافئین کافئین در دوران بارداری ، به غذاهایی مراجعه کنید که از بارداری خودداری کنند .

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی هنگام ورزش با استقامت بالا می توانند مفید باشند و به تقویت انرژی نیاز دارند.

اما آنها هیچ تفاوتی با سایر نوشییدنی های شیرین دیگر ندارند ، به این معنی که کالری بالایی دارند و به پوسیدگی دندان کمک می کنند.

مگر اینکه در ورزش های استقامتی سطح بالا شرکت کنید ، آب انتخاب سالم تر و بهترین راه برای جایگزینی مایعات از دست رفته در ورزش است.

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

خریداران بازار خودرو را بدست گرفتند

خواندن مطلب بعدی ←

راه کار رهایی از ترس و رهایی از استرس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *