موفقیت و نکاتی برای تنظیم هدف

موفقیت و نکاتی برای تنظیم هدف

Inscription Plan in notepad, close-up, top view, concept of planning, goal settingموفقیت و نکاتی برای تنظیم هدف

اگه دارید این مقاله رو میخونید پس میخواید قله های موفقیت رو کشف کنید به شما پیشنهاد میشه تا انتهای این مقاله به شدت کارامد با ما باشید تا با چند تغییر ساده موفقیت رو بدست بیارید .

روشهای زیادی برای کار روی خودسازی و بهبود خود وجود دارد ، اما تعیین اهداف خاص برای رشد شخصی می تواند موفقیت را تضمین کند. وقتی زندگی موانعی را تجربه می کند ، همانطور که اغلب اتفاق می افتد ، داشتن هدفی که مجدداً از آن استفاده می کنید ، به شما در تنظیم مجدد ، توصیه و شارژ مجدد کمک می کند.

پیشنهادات مفید برای بهبود خود

 

همچنین به شما انگیزه و پاسخگویی می دهد تا در برنامه های خود متمرکز شوید و پیروی کنید. تعیین اهداف گاهی می تواند مانند یک کار دلهره آور باشد . به همین دلیل داشتن نقشه راه برای راهنمایی شما در طول مسیر بسیار مفید است.

نظریه تنظیم اهداف برای موفقیت

مانند اکثر تئوری ها در روانشناسی ، تئوری تعیین هدف با ایده هایی از دکتر ادوین A. لاک آغاز شد ، در مقاله خود ، به سمت یک تئوری انگیزه کارها و انگیزه ها . در آن ، وی نیاز به اهداف روشن و مشخص را توضیح داد که با بازخورد و پیشرفت منظم به چالش کشیده می شوند و مورد نظارت قرار می گیرند.

لاک ، به همراه دکتر گری لاتام ، پنج اصل تعیین هدف مؤثر را ارائه دادند. این اصول ، که شامل وضوح ، چالش ، تعهد ، بازخورد و پیچیدگی کار است ، مؤلفه های لازم هنگام تنظیم ، کار به سمت دستیابی و رسیدن به یک هدف هستند.

علاوه بر این ، تحقیقات انجام شده توسط استاد روانشناسی دکتر گیل متیز به ارتباط بین نوشتن اهداف و موفقیت های شما و نه صرفاً فرموله کردن و نگه داشتن آنها در ذهن شما ، نشان می دهد.

توسعه و حفظ اهداف شخصی در زندگی شما

شما چقدر انگیزه دارید؟

اگر پیش از مشاهده هر نتیجه ، هدفی را ترک کرده اید و آن را ترک کرده اید ، پس همه چیز را خوب می دانید که برای ایجاد تغییر بیش از اراده لازم است. تنظیم و رسیدن به اهداف می گوید روانشناسی مجاز ، کاترین جکسون ، نیاز به انگیزه ، تفکر از طریق برنامه و راه هایی برای پیمایش چالشهای احتمالی ممکن است داشته باشد.

براساس گزارش انجمن روانشناسی آمریکا (APA) ، تحقیقات نشان می دهد سه عامل برای دستیابی به اهداف وجود دارد:

انگیزه تغییر
تمایل به نظارت بر رفتار
قدرت برای تحقق آن

هر سه این مکان در اهداف هشمند جایگاهی دارند.

۶ قدم برای موفقیت در زندگی ♥چطور ؟

خاص

وقتی هدف خود را مشخص می کنید ، خود را برای موفقیت تنظیم می کنید. در نظر بگیرید که در مورد هدف خود چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چه زمانی ، چه دلیل و چرا پاسخ دهید.

قابل اندازه گیری

برای اطمینان از پیشروی از چه معیارهایی استفاده خواهید کرد؟ چگونه می دانید که موفق هستید؟ چگونه می دانید که آیا نیاز به تنظیم دارید؟ داشتن هدفی که می توانید اندازه گیری کنید به شما کمک می کند تا در مسیر خود باشید و به تاریخ های هدف خود برسید.

قابل دستیابی یا دستیابی

آیا هدفی که می توانید به هدف خود برسید؟ در حالی که شما نمی خواهید همه چیز آسان باشد ، همچنین می خواهید از تعیین اهداف خارج از دسترس خودداری کنید.

واقع گرایانه یا مرتبط

این همراه با دستیابی است. آیا هدف شما به زندگی شما مربوط است و با توجه به شرایط فعلی می توانید واقعاً به آن برسید؟ این ممکن است هدفی باشد که قبلاً تعیین کرده اید و به آن دست نیافته اید زیرا در آن زمان واقع بینانه نبود. اما اکنون ، تحت شرایط مختلف ، این هدف اکنون ممکن است واقع بینانه باشد.

به موقع و ملموس

برای واقع بینانه بودن یک هدف نیز باید در یک بازه زمانی پایه گذاری شود ، و باید واقعی یا ملموس باشد.

تعیین اهداف شما برای موفقیت

شما می توانید اهداف خود را در هر قسمت از زندگی خود تعیین کنید . برخی از مناطق متداول شامل بهداشت ، شغل ، مالی و تحصیلات است. این مقولات گسترده تر زمینه را برای اهداف کوچکتری که سالانه ، ماهانه و روزانه در آن کار خواهید کرد ، تعیین می کند.

در حالی که ممکن است برخی از اهداف شما در این دسته بندی ها قرار بگیرد ، مهم است که بدانید اهداف خودسازی نیز شامل مواردی مانند یادگیری نقاشی ، یادگیری گلف و تسلیم شدن به جامعه شما است. لازم نیست خود را به بدیهی ترین قسمت های زندگی محدود کنید.

مدتی وقت بگذارید تا در مورد علاقه و علاقه های خود فکر کنید. طرز فکر کردن در مورد چیزهایی که شما را تحریک می کند طوفان کنید. دوباره فکر کنید و سعی کنید کاری را که همیشه می خواهید انجام دهید وجود دارد ، اما ترس از ناشناخته یا ترس از شکست – شما را از خطرات جلوگیری کرده است. ایده هایی که شما از این فعالیت های طوفان مغزی ایجاد می کنید مانند سرنخ هایی است که می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را محدود کرده و اهداف خاص تری را تعیین کنید.

از خود بپرسید چرا

قدم بعدی که می خواهید بردارید این است که از خود بپرسید “چرا” آن هدف برای شما مهم است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید مدرک دانشگاهی خود را به پایان برسانید ، تعیین اهداف کوچکتر که حول محور “چرا” هستند ، به شما کمک می کند تا سریعتر به آنجا بروید. برای تعریف دلیل خود ، این سه سؤال را از خود بپرسید:

چرا تمام کردن مدرک دانشگاهی برای من مهم است؟
چرا این دلیل مهم است؟
چرا من به شدت به آن دلیل احساس می کنم؟

هنگامی که شما یک ایده بهتر از “چرا” خود را به دست آورد ، وقت آن است که خود ارزیابی دیگری انجام دهید. با مراجعه به مثال دانشگاهی ، اگر تعیین کرده اید که پایان دادن به مدرک خود هدف بزرگی است ، پس قبل از اعمال استراتژی SMART هوشمند برای دستیابی به اهداف کوچکتر و دستیابی بیشتر ، پاسخ دادن به سؤالات زیر مفید است تا مشخص کنید آیا واقعاً آماده انجام این تعهد هستیم.

آیا شما از نظر عاطفی آماده تعهد به کاری هستید که ممکن است از نظر جسمی یا عاطفی ناراحت کننده باشد؟
آیا آماده هستید که در مورد کجا و کجا می خواهید بروید با خودتان صادق باشید؟
وقت داری؟ آیا می توانید به چیزهایی بگویید که در هدف شما دخالت می کنند ، “نه” بگویید؟
اکنون که دو فعالیت مختلف را انجام داده اید تا دلایل خود را روشن کنید ، اگر انگیزه ایجاد تغییر را دارید ، بدیهی است. اگر اینگونه باشد ، شما آماده هستید تا با روند تعیین هدف پیش بروید.

موفقیت و نکاتی برای تنظیم هدف

چگونه اهداف خود را هوشمندانه تنظیم کنید

نکات و راهکارهای رسیدن به اهداف خود و برای موفقیت

تنظیم و کار در جهت رسیدن به یک هدف بیش از یک تکه کاغذ و مداد نیاز دارد. مهارت های خاصی نیز وجود دارد که باید هنگام رسیدن به یک هدف در آنها وجود داشته باشید.

مشت و مهمترین چیز ، شما باید بتوانید مراحل رسیدن به هدف خود را برنامه ریزی کنید. و به محض اینکه این طرح در حال اجراست ، این تعهد و تمرکز است که به شما کمک می کند تا شما را به سمت نتیجه مورد نظر خود سوق دهید. اما ، البته ، در جایی در وسط ، خود انگیزشی و انعطاف پذیری نهفته است . در اینجا نکات و راهکارهای دیگری برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود آورده شده است.

اهداف با لحنی مثبت

هنگام تعیین هدف ، سعی کنید از وسوسه بیان خواسته خود به شکلی منفی جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، “من اینقدر شکایت نمی کنم.” با اصرار مثبت بیشتر مثل این ، “من سه مورد مثبت در مورد روزم پیدا می کنم و آنها را قبل از خوابیدن می نویسم.”

روی فرآیند تمرکز کنید ، نه نتیجه.

این یکی از دشوارترین قسمت های تعیین و دستیابی به اهداف است. به دلیل ماهیت یک هدف ، شما از ذهن در ذهن شروع می کنید. اما این واقعاً مراحلی است که شما برای رسیدن به آنجا مهمترید. بیایید بگوییم نتیجه مورد نظر شما از دست دادن ۲۰ پوند است. این هدف است. اما در طی فرایند کار برای رسیدن به این هدف ، می فهمید که بدن شما در وزنی راحت تر است و فقط باعث می شود ۱۵ پوند از دست بدهید. آیا شما در دستیابی به این هدف شکست خوردید؟ نه اگر شما به قدرت فرآیند اعتقاد دارید.

با خود قرارداد ببندید.

پس از آماده شدن ، چه در مرحله آماده سازی و چه در مرحله اقدام ، جکسون توصیه می کند که برای موفقیت خود قرارداد ببندید.

رفتار و افکار قدیمی را پاک کنید تا فضای جدیدی را ایجاد کنید.

جکسون می گوید برای شروع با پای راست ، ایده خوبی است که در مورد آنچه تاکنون به دست آورده اید تأمل کنید و خود را ببخشید و پشیمان شوید و از آنچه که اتفاق نیفتاد پشیمان شد. در حالی که روی پاکسازی درهم و برهمی از ذهن خود کار می کنید ، بد نیست که همین کار را با خانه و محل کار خود انجام دهید.

آنچه را که می خواهید تجسم کنید

 

یک برنامه خاص تهیه کنید

اهداف یا اهداف خود و مراحل لازم برای تحقق آنها را ذکر کنید. سپس ، جکسون می گوید که این موارد را با قدم های واقع بینانه در مراحل قابل دستیابی کوچک قرار دهید. او توضیح می دهد: “این ساده تر است که قبل از شروع هر هفته وقت خود را کنار بگذارید تا چیزهای خاصی را که می خواهید در هفته بعد به انجام برسانید بنویسید که شما را به هدف نزدیک می کند.”

آن را قابل مشاهده نگه دارید

این ایده خوبی است که اهداف خود را با پله ها و مهلت ها در مکانی قرار دهید که اغلب می توانید آن را ببینید. جکسون توضیح می دهد: “دیدن اهداف و مراحلی که باید انجام دهید باعث می شود شما انگیزه و مداوم برای ادامه کار به سمت خود داشته باشید.” توصیه او؟ هفتگی یا بهتر از آن روزانه به آن نگاه کنید.

به خودتان پاداش دهید

همانطور که در رسیدن به هدف خود قدم هایی می گذارید ، مطمئن شوید که در طول راه به خود پاداش می دهید.

مرور و ارزیابی مجدد اهداف شما

یک مورد آخر قبل از اینکه مشغول تعیین اهداف خود باشید ، مگر اینکه شما از این قاعده مستثنا باشید ، قبل از رسیدن به آنها چندین بار برای بررسی و ارزیابی مجدد اهداف خود برنامه ریزی کنید ، به خصوص اگر آنها اهداف بلندتری باشند.

می توانید این موارد را به صورت هفتگی ، دو هفته ای ، ماهانه یا دو ماهه تنظیم کنید. این بستگی به معیارهایی دارد که تعیین کرده اید و اینکه چه مدت خود را برای تحقق هدف خود تعیین کرده اید.

صرفنظر از اینکه چند بار برای انجام این بررسی بنشینید ، مهمترین چیز این است که ارزیابی می کنید که آیا اهداف شما – و مراحلی که برداشته اید – هنوز هم مرتبط و واقع بینانه هستند.

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

اختلال اضطراب عمومی : علل و عوامل خطر GAD

خواندن مطلب بعدی ←

احساساتی بودن چرا من اینقدر احساسی هستم؟ ۹ دلیل پنهان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *