به گفته پزشکان ، این بهترین دما برای خوابیدن است

بهترین دما برای خوابیدن است

 

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است در شب بیدار شوید ، از یک ذهن خسته فکر کردن تا زیاد قهوه  نوشیدن. اما اتاقی که بهترین درجه حرارت را برای خواب نداشته باشد ، مسلماً یکی از آزاردهنده ترین مقصر پشت یک شب بیقرار است. هیچ کس دوست ندارد در حالی که سعی می کند بخوابد ، از شدت گرما نتواند بخوابد .

یافتن بهترین دما برای خواب می تواند مشکل باشد ، به خصوص اگر نمی توانید دمای اتاق خود را کنترل کنید. ، ، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد. و تاکنون احتمالاً می دانید که خوابیدن خوب سنگ بنای بسیاری از سلامتی شماست. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، کیفیت خواب ضعیف با بیماری های مزمن مانند افسردگی ، بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ مرتبط است . CDC می گوید ، این همچنین می تواند بر عملکرد و ایمنی روزانه ما تأثیر بگذارد .

واضح است که وقتی نوبت به خواب خوب می رسد ، مخاطرات به نوعی زیاد هستند و مطمئناً چقدر سرد بودن اتاق خواب شما نقش دارد. در اینجا ، ما با پزشکان در مورد بهترین دما صحبت کردیم تا به شما کمک کنیم تا به سرزمین رویایی بروید و در آنجا بمانید.

چرا درجه حرارت برای خواب خوب مهم است

بیشتر مکالمات در مورد چگونگی آماده شدن بدن انسان برای نور اشاره ای به عنوان عامل اصلی. دلیل این است که ما ریتم شبانه روزی ، که دیکته چرخه خواب و بیداری ما و یک دسته از فرآیندهای فیزیولوژیکی، در بخشی از نور اداره، در موسسه ملی علوم پزشکی عمومی می گوید. اما دمای محیط اطراف شما نیز بر این ریتم تأثیر می گذارد.

دکتر Dasgupta یک راه عالی برای فکر کردن در مورد رابطه بین ریتم شبانه روزی و درجه حرارت بدن شما ارائه می دهد: “وقتی شما [دراز بکشید] ، بدن شما سرد می شود و وقتی از خواب بیدار می شوید ، بدن شما گرم می شود.” اجماع عموم این است که دمای بدن شما در هنگام خواب ، چند درجه کاهش می یابد ، حداکثر. دکتر Dasgupta می گوید ، این کاهش دما در بدن ممکن است مربوط به تولید و آزاد سازی ملاتونین ، هورمونی است که در مغز شما ایجاد می شود و به خواب کمک می کند. همه اینها توضیح می دهد که چرا مؤسسه ملی قلب ، ریه و خون توصیه می کند اتاق خود را مانند یک بسیاری از متخصصین خواب ، اتاق خود را در سمت خنک نگه دارید.

دمای طبیعی خواب

Ajay C. Sampat ، استادیار کلینیک مغز و اعصاب و داروی خواب در دانشگاه کالیفرنیا دیویس سلامتی می گوید: “به طور کلی ، نگه داشتن اتاق خنک بسیار مفید است زیرا دمای هسته طبیعی بدن در طول خواب کاهش می یابد .” “اگر محیط خنک تری دارید ، این انتقال را تسهیل می کند.”

این فقط مربوط به خوابیدن نیست. همانطور که انستیتوی ملی بهداشت توضیح می دهد ، تصور می شود دمای بدن در هنگام خواب REM کمتر تنظیم شود (مرحله خواب هنگام خواب ، تحکیم خاطرات و موارد دیگر). خواب REM چندین بار در شب اتفاق می افتد ، به این معنی که فرصت های مختلفی برای دمای اتاق شما وجود دارد تا بیش از حد معمول بر دمای بدن شما تأثیر بگذارد. دکتر داسگپتا می گوید: یک اتاق مرتب و خنک می تواند به شما در حداقل نگه داشتن موارد مرتبط با دما کمک کند.

تحقیقات

ممکن است در حال خواندن چنین چیزی باشید ، ” ، من می توانم در یک اتاق گرم بخوابم. شاید چنین باشد! اما تحقیقات نشان می دهد که درجه حرارت سرد به طور کلی برای خواب بهتر است. به عنوان مثال ، یک مطالعه ۲۰۱۷ منتشر شده در Science Advances داده های ۷۶۵،۰۰۰ پاسخ دهندگان نظرسنجی ایالات متحده را از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ به همراه داده های مربوط به دما در شب ، برای بررسی اینکه آیا افزایش دما در شب تأثیر گذاشته یا نه بر کیفیت خواب افراد تأثیر می گذارد.

محققان پیوند قانع کننده ای بین دمای بالای شب و خواب کمتر از حد ایده آل پیدا کردند. تحقیقات اولیه همچنین نشان می دهد که دمای خنکتر باعث افزایش هوشیاری یا کیفیت پایین خواب نمی شود در حالی که دمای گرمتر این کار را انجام می دهد (البته با توجه به این ادعا که شما مجبورید با لباس کافی و پوشش کافی برای سرمازدگی تهیه کنید).

بهترین دما برای خوابیدن است

بهترین دما برای خواب خوب

هم دکتر سمپات و هم دکتر داسگپتا می گویند ، به طور کلی بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت جای شیرین است. نکته احتیاطی که در اینجا وجود دارد این است که شما باید در سایر جنبه های زندگی خود عوامل مؤثر بر نیازهای خواب خود باشید. دکتر Dasgupta توضیح می دهد: “خواب کاملاً فردی است.” به عنوان مثال ، اگر شما یک وضعیت سلامتی دارید که باعث می شود تمام مدت احساس سرماخوردگی کنید ، ممکن است راحت تر بخوابید وقتی اتاق کمی نرم است.

خوابیدن در دمای مناسب در بین بسیاری از بهترین روشهای بهداشت خواب وجود دارد. دکتر Dasgupta می گوید: “این بخشی از یک معمای پیچیده است.” CDC می گوید سایر اجزای آن شامل مواردی مانند اطمینان از تاریک و آرام بودن اتاق شما ، داشتن یک خواب ثابت و حتی در صورت نگه داشتن شب در الکل و مصرف کافئین است . اما اگر در بالای این موارد هستید و هنوز مطمئن نیستید که چرا خواب شما عالی نیست ، نمی توان در نظر گرفت که تغییر درجه حرارت اتاق خواب شما کمک می کند یا خیر.

اگر نمی توانید دمای اتاق خود را کنترل کنید

دلایل زیادی وجود دارد که پایین آوردن (یا بالا رفتن) دمای اتاق شما غیرممکن یا ناخوشایند است. شما ممکن است در ساختمانی زندگی کنید که هیچ کنترلی بر سیستم گرمایش  خود نداشته باشید. ممکن است با کسی بخوابید که ایده های خود راجع به دمای مطلوب اتاق داشته باشد. شما ممکن است بخواهید هر شب بار اقتصادی و محیطی نگه داشتن خانه خود را در دمای ۶۷ درجه خنک نکنید. اگر می خواهید مطمئن شوید که دمای اصلی شما بدون تغییر ترموستات شما برای خواب مناسب است ، در اینجا چند نکته ذکر شده است:

اگر اتاق شما خیلی گرم است:بهترین دما 

  • ملافه استفاده کنید. استفاده از ملافه که از مواد قابل تنفس و خنک کننده ساخته شده را در نظر بگیرید ،
  • از فن استفاده کنید. از آنجا که ایده این است که بتوانید هرچه سریع تر دمای اتاق خود را پایین بیاورید ، دکتر سامپات پیشنهاد می کند از یک فن در اتاق خود استفاده کنید تا در طول شب خنک شوید.
  • برهنه بخواب این یک روش بسیار ساده برای خنک نگه داشتن خود در شب است ، همانطور که دکتر Dasgupta اشاره می کند ، اگرچه ممکن است شما نیاز به آزمایش با چه نوع پوشش هایی را داشته باشید که در هنگام برهنه بودن ، فقط به اندازه کافی گرم ،میشوید .

اگر اتاق شما خیلی خنک است: بهترین دما 

اگر با اتاقی که خیلی سرد است دارید ، پیشنهادات زیر ممکن است به شما کمک کند:

  • جوراب را در رختخواب بپوشید. شاید یکی از ساده ترین راه ها برای کمی آسایش اضافی باشد ، می توانید به سادگی بر روی یک جفت جوراب بپوشید تا به شما در گرم نگه داشتن کمک کند. (گرما نسبتاً راحت از پاهای شما فرار می کند.) اگر نگران پاهای عرق کرده هستید ، جوراب های ساخته شده از مواد تنفسی مانند پنبه یا پشم را انتخاب کنید.
  • از ملافه های اضافی استفاده کنید. دکتر Dasgupta می گوید: “به فرض اینکه خودتان بخوابید ، کنترل فشار دمای زیادی وجود دارد.” بسیار شبیه به خواب برهنه ، این روشی بسیار کم هزینه برای گرم کردن بدون خاموش کردن ترموستات است ، اما اگر تختخوابی را با شخص دیگری به اشتراک می گذارید ، ممکن است بخواهید در نحوه تأثیر آن در خواب آنها تأثیرگذار باشد. (یا آن را به یک نکته تبدیل کنید تا فقط آن پوشش های اضافی را برای خودتان استفاده دارید.)

نظافت نیوز: توضیحی علمی در پشت بهترین دما برای خواب ، به علاوه نحوه رسیدن به دمای استاندارد و نکات خلاقانه. 

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

کارواش : مبانی تمیز کردن فشار بالا واتر جت

خواندن مطلب بعدی ←

ویتامین دی(D) و فواید آن!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *