فواید و چگونگی مصرف ویتامین سی (C)

توجه! این مطلب  جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

 

 

طبق روال برنامه تیم نوآور نیوز امروز در کنار شما کاربران عزیز نظافت نیوز  معرفی یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری بدن که در بدن به تنهایی توانایی تولید شدن را ندارد را معرفی کنیم

 

فواید ویتامین c برای بدن و اثرات منفی کمبود آن در بدن ویتامین سی ویتامینی است که به صورت محلول در آب ب است که نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت ایمنی بدن ایفا می کند مانند یک آنتی اکسیدان می باشد به طور روزانه تجویز می شود و تاکید می شود که در برنامه روزانه غذایی هر فرد به میزان کافی ویتامین c وجود داشته باشد امروز از شما میخواهیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی هر چه بیشتر این ویتامین بپردازیم

ویتامین سی و فواید بسیار آن

 

ویتامین سی به تنهایی توانایی تولید در بدن انسانها را ندارد یا بهتر بگوییم بدن انسان ها توانایی تولید ویتامین c را ندارد و حتی توانایی ذخیره سازی این ویتامین را نیز ندارد در نتیجه این موضوع بسیار حیاتی می باشد که در رژیم غذایی هر فرد شامل میوه ها و سبزیجات که حاوی ویتامین c می‌باشند وجود داشته باشد فوایدی که ویتامین c در بدن ما می تواند داشته باشد
جلوگیری از نارسایی سیستم ایمنی محافظت در برابر بیماری های چشم محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی پیشگیری از چروک پوست و حفاظت در برابر بروز بیماری های قلبی
با توجه به این که ویتامین c در بدن تولید نمی شود و از کمبود آن در بدن افراد بسیار رایج است و با توجه به اینکه در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰۰ مطلب تحقیق درباره این ویتامین صورت گرفته است هر ساله لیست فهرست مزایای این ویتامین را طولانی تر مینماید

اثرات کمبود ویتامین c و نشانه های آن

فقدان و یا کمبود ویتامین c در هر بدن به شیوه های مختلفی نشان داده می شود علائم و نشانه هایی از کمبود ویتامین c شاید چندان دردسرساز نیستند در نتیجه فقدان یا کمبود طولانی مدت این ویتامین در بدن می‌تواند خطرناک باشد و باعث بروز بیماری هایی مانند اسکوروی که به معنی نتیجه شکستن شدن کلاژن ها کلوژن ها است اسکوروی باعث ایجاد خستگی درماندگی در فرد می شود روی قدرت ماهیچه ها و استخوان ها تاثیر می گذارد و همچنین سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند امروزه از کروی به ندرت در افراد دیده می شود زیرا مقدار بسیار اندکی از ویتامین c می تواند از بروز این چنین بیماری جلوگیری کند در قرن های گذشته به طور مثال در قرن هجدهم برای درمان دو میلیون ملوان از مرکبات استفاده شد البته باید توجه داشت که کمبود ویتامین سی علایم مخفی تر و پنهان تری هم می تواند داشته باشد

مانند التهاب لثه ها خونریزی لثه ها تورم لثه ها و یا خشکی و شکنندگی مو ایجاد نقطه های قرمز روی پوست خون دماغ شدن ضعف سیستم ایمنی و بیماری های گوارشی مانند اسهال و بیماری خود ایمنی افزایش وزن به علت کند شدن متابولیسم کمبود ویتامین c می تواند باعث کبودی سریع پوست شود و یا حتی تورم در مفاصل

مشکلاتی که مربوط به ویتامین سی می باشد که با گذشت زمان میتواند به مشکلات جدی سلامتی تبدیل شوند به طور مثال فشار خون بالا بیماری کیسه صفرا و سکته مغزی ایا سرطان و گرفتگی عروق لیست می تواند باشد از مشکلاتی که می تواند به وجود بیاید

چگونه و چطور بیشترین مقدار ویتامین سی را از سبزیجات و میوه ها دریافت کنیم

نکات مختلفی در این قسمت می تواند وجود داشته باشد غذاهای قرمز بخورید که خام نپخته سعی کنید میوه ها و سبزیجات را به جای اینکه بجوشانید بخارپز کنید و یا پس با چ قارچ کردن میوه ها هر چه سریعتر آنها را بخورید توجه کنید میوه های تازه و ارگانیک جزو بهترین منابع غذایی هستند
به طور طبیعی غذاها در حالت طبیعی شان بهترین منبع تغذیه برای بدن شما هستند اگرچه اکثر افراد برای جذب ویتامین بیشتر به سراغ مکمل های غذایی می روند اما توصیه می کنیم که بهترین منبع برای کسب انواع ویتامین ها و مواد معدنی منابع غذایی تازه و خام هستند

کدام غذاها دارای بیشترین ویتامین سی می باشند

ما لیست تهیه کردیم و توصیه داریم که دو یا سه مورد از این غذاهای زیر را در مصرف روزانه رژیم غذایی خود داشته باشید عبارتند از گل کلم، انبه، آناناس، نخود سبز، گریپ فرود، کلم بروکسل، پاپایا، بروکلی،  توت فرنگی، کیوی، فلفل سبز، پرتغال، انگور رنگی،  فلفل قرمز، جعفری ،کلم کالی

ویتامین سی و فواید بسیار آن

 

فواید ویتامین سی برای سلامتی

بهبود سلامت پوست و کلاژن سازی

با توجه به تحقیقات به عمل آمده و مطالعه بر روی بیش از ۴ هزار زن در سن ۴۰ تا ۷۴ سالگی نشان می‌دهد که نی که ویتامین c بیشتری دریافت نموده اند احتمال بروز چین و چروک و یا خشکی پوست در آنها کاهش می‌یابد زیرا این ویتامین می‌تواند به طور طبیعی سرعت فرآیند پیری پوست را کاهش دهد از ویتامین c برای تولید پروتئین مهمی که در ساخت پوست به کار میرود تاندون ها و رباط ها رگ های خونی استفاده می شود و حتی این ویتامین به بهبود زخم نیز کمک می کند علاوه بر این استفاده از ویتامین سی در ساخت کرم ها پوستی باعث می شود به طور مثال زمان قرمزی پوست در روندهای درمان پوست برای برطرف کردن چروک یا زخم حفظ سلامت پوست با استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و یکی از روشهایی است که برای جلوگیری از سرطان پوست استفاده می شود

جذب بهتر مواد معدنی

انسان برای جذب بهتر مواد معدنی باید سیستم گوارش خوب کار کند با اینکه اکثر افراد به جای غذاها به سراغ  مکمل ها میروند و استفاده می‌کنند اما باید همه انها در جریان خون جذب شود و سلول های شما این ویتامین ها و مواد معدنی را به طور بهتری چذب می‌کند و به بدن شما کمک می کند تا تورم را کاهش دهد و در بهبود بیماریها روند موثر ایجاد می‌کند
و حتی این ویتامین می تواند باعث افزایش میزان آهنی شود که در بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می کنند

خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد

ویتامین سی می تواند خطر ابتلا به نقرس را کاهش بدهد نقرس نوعی آماس مفصلی می باشد که در این بیماری شست پا به دلیل افزایش اسید اوریک و شکل گیری کریستال در منزل متورم سفت و باعث درد میشود مطالعه طولانی روی مردان بالای ۴۰ سال که روزانه بین ۱۰۰۰ تا حدود ۱۵۰۰ میلی گرم ویتامین c دریافت کردند این نتیجه را نشان می‌دهد که در این افراد احتمال ابتلا به نقرس را تقریباً نصف میکند

ویتامین سی و فواید بسیار آن

چگونه با رادیکال‌های آزاد مبارزه نمود

ویتامین c به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند جلوی خطرات و آسیب های ناشی از مولکول های خطرناک رادیکال های آزاد را نیز مواد شیمیایی خطرناک و آلودگی هایی مانند دود سیگار را بگیرد
رادیکال های آزاد می توانند در بدن ساخته شود و در بروز بیماری‌های مانند بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل و سرطان نقش دارد زمانی که بدنتان غذا را تجزیه می کند و یا در زمانی که در معرض دود سیگار و تنباکو و یا حتی تشکر قرار می‌گیرد رادیکال‌های آزاد شروع به تولید می شود

با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می‌کند

چیزی که بدیهی می باشد تاثیرات بسیار مثبت ویتامین c در بهبود سیستم ایمنی بدن است به طوری که این ویتامین می تواند جلوگیری کنند از ابتدا احتمال ابتلا به سرماخوردگی و با مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی می توانیم مانع از ابتلا به سرماخوردگی و یا با استفاده از ۴۰۰۰ میلی گرم در روز سرماخوردگی خود را درمان کنیم که وجود دارد نشان می دهد که زمان استفاده از ویتامین c در حالی که ما سرماخوردگی و آنفولانزا داریم خطر ابتلا به عوارض بیشتری که می‌تواند خطرناک باشد مانند ذات الریه و عفونت را عفونت ریه را کاهش میدهد

چند نمونه از دیگر فواید ویتامین c را می‌توانیم بهبود سیستم ایمنی تحت فشار و یا کمک به درمان سرطان که در این قسمت از دانشمندان کشف نمودند که ویتامین c می‌تواند سلول‌های را هدف بگیرد که این دارو احتیاج را برخلاف دیگر داروها که به سلول های عادی نیز آسیب می‌زنند محققان که ویتامین سی می تواند درمانی ایمن و مقرون به صرفه برای درمان انواع مختلف سرطان نیز درمان برای سرطان تخمدان می باشد

از دیگر فواید آن می‌توان به کاهش خطر سکته مغزی و یا بهبود عملکرد فیزیکی اشاره نمود مصرف بیشتری ویتامین سی در رژیم غذایی باعث بهبود عملکرد فیزیکی و تقویت ماهیچه‌ها می‌شود این موضوع به ویژه در افراد مسن بهتر است می کند مصرف مکمل هایی که دارای ویتامین سی می باشند باعث افزایش جذب اکسیژن هنگام انجام تمرینات و غیر ورزشی می شود برخی از مطالعات نشان دهنده این است که این ویتامین می‌تواند باعث کاهش فشارخون نیز شود

چگونه ویتمین سی را مصرف کنیم فواید آن چیست

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

۹ عامل اصلی که باید هنگام انتخاب یک شرکت نظافتی در نظر بگیرید

خواندن مطلب بعدی ←

پرکردن دندان و احتمال حساسیت!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *