مراقبه یا مدیتیشن و ۵ راهکار اولیه

مراقبه یا مدیتیشن و 5 راهکار اولیه
حتما کلمه مراقبه یا مدیتیشن را شنیده اید اما ایا میدانید که روش صحیح آن چیست و چگونه میتوان انجام داد در این مقاله سعی شده اطلاعات اولیه در ارتباط با مراقبه یا مدیتیشن و ۵ راهکار اولیه با شما به اشتراک بگذاریم با ما همراه باشید  .

مراقبه به عنوان یک روش تقویت سلامتی و به دلایل خوب توصیه می شود. مراقبه مزایای مثبت بسیاری دارد ، از کاهش علائم استرس گرفته تا رفع شکایات جسمی مانند سردرد و حتی تقویت ایمنی در برابر بیماری.

 بین مزایای سلامتی و این واقعیت که رایگان است و به مدت حداقل پنج دقیقه بیشتر نیاز ندارد ، می توان فهمید که چرا مدیتیشن به یک مکمل محبوب برای طب سنتی تبدیل شده است.

مفاهیم اساسی meditation

اگرچه می توان آن را به روش های مختلفی تمرین کرد ، چند موضوع مشترک تقریباً تمام تکنیک های مراقبه را اجرا می کنند:

    • تمرکز ذهن: این یک تصور غلط رایج است که مدیتیشن باعث می شود ذهن آرام شود. در واقعیت ، ذهن شما همیشه در حال فکر کردن است. اگرچه ممکن است افکار شما خیلی سریع نباشد ، اما طبیعی است که ذهن شما هنگام مدیتیشن فعال باشد. نکته اصلی این است که این مسئله را با ارامش همراه سازید  و در هر زمان که می توانید با تمرکز نفس بکشید.
    • بودن در حال حاضر: به جای تمرکز بر گذشته یا آینده ، همه رویه های مراقبه شامل تمرکز بر حال است. حضور در حال حاضر مستلزم تجربه هر لحظه ، رها کردن آن است و سپس تجربه لحظه بعدی. با تمرکز بر اینجا و اکنون به تمرین می پردازیم ، زیرا بسیاری از ما بیشتر زندگی خودمان را به فکر آینده یا سرخوردن درباره گذشته می گذرانیم.
    • تغییر وضعیت هوشیاری: با گذشت زمان ، داشتن ذهن آرام و تمرکز بر زمان حال می تواند به یک سطح هوشیار تغییر یافته منجر شود که حالت خواب نیست اما حالت متوسط ​​بیدار کننده شما نیست. مدیتیشن باعث افزایش فعالیت مغز در ناحیه ای از مغز در ارتباط با خوشبختی و افکار و احساسات مثبت می شود و برخی شواهد نشان می دهد که تمرین منظم باعث ایجاد تغییرات مثبت طولانی مدت در این مناطق می شود.

تکنیک های مراقبه meditation

محققان عموما تکنیک های مراقبه (مدیتیشن) را به دو دسته مختلف طبقه بندی می کنند: تمرکز و غیر متمرکز. تکنیک های تمرکز شامل تمرکز روی یک شی خاص است که عموماً در خارج از خود مانند شعله شمع ، صدای ساز یا مانترا قرار دارد. از طرف دیگر مراقبه غیر متمرکز می تواند تمرکز گسترده تری از جمله صداهای موجود در محیط شما ، حالات داخلی بدن و حتی تنفس خود را داشته باشد. توجه داشته باشید که با این تکنیک ها همپوشانی وجود دارد – مراقبه می تواند هم متمرکز و هم غیر متمرکز باشد.

روشهای مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد. برای درک روش ها و اختلافات در میان برخی از گزینه های اصلی ، به جای یک لیست جامع ، به دسته های زیر از تکنیک های مراقبه فکر کنید.

مراقبه یا مدیتیشن و 5 راهکار اولیه

مراقبه (مدیتیشن) اساسی

این شامل نشستن در یک موقعیت راحت و استفاده از نفس به عنوان نقطه تمرکز است. اگر خود را از افکار دیگر پریشان می کنید یا فکر می کنید که سرگردان است ، به آرامی تمرکز خود را به سمت نفس خود هدایت کنید.

مراقبه متمرکز

با meditation متمرکز ، شما روی چیزهایی با نیت تمرکز می کنید بدون اینکه افکار خود را درگیر آن کنید. شما می توانید مانند یک مجسمه چیزی بصری را وارد ذهن کنید. چیزی شنوایی ، مانند مترونوم یا ضبط امواج اقیانوس. چیزی ثابت ، مثل تنفس خود شما. یا یک مفهوم ساده ، مانند “دلسوزی بی قید و شرط”.

بعضی از افراد انجام این کار را آسانتر از توجه به هیچ چیز نمی دانند ، اما ایده همان است – ماندن در لحظه کنونی ، دور زدن جریان مداوم تفسیر از ذهن آگاهانه شما ، و به خودتان اجازه می دهید تا به حالت تغییر یافته آگاهی بپردازید.

مراقبه فعالیت گرا

مراقبه مبتنی بر فعالیت ، مراقبه را با فعالیتهایی که ممکن است قبلاً از آنها لذت ببرید ، یا فعالیتهای جدیدی که به شما کمک می کند تا بر زمان حال متمرکز شوید ، ترکیب می کند. با این نوع مراقبه ، شما درگیر یک فعالیت تکراری یا فعالیتی هستید که می توانید “در منطقه” قرار بگیرید و “جریان” را تجربه کنید. باز هم ، این ذهن را خاموش می کند و اجازه می دهد تا مغز شما تغییر کند

مراقبه ذهن آگاهی

ذهن آگاهی می تواند یک شکل از مراقبه است که، مانند meditation فعالیت گرا، مانند مدیتیشن. ذهن آگاهی صرفاً به معنای ماندن در لحظه فعلی است تا اینکه به آینده یا گذشته فکر کنید. باز هم ، این می تواند مشکل تر از آنچه به نظر می رسد! تمرکز روی احساساتی که در بدن احساس می کنید یکی از راه های ماندن “در حال حاضر” است. تمرکز روی احساسات و جایی که آنها را در بدن خود احساس می کنید  ،

مراقبه معنوی

اگرچه meditation مختص هیچ یک از آیین ها نیست ، اما می تواند یک تمرین معنوی باشد. تا زمانی که پاسخی بیاید ، می توانید در مورد یک سوال واحد مراقبه کنید ، یا مراقب باشید تا ذهن خود را پاک کنید و هر آنچه در آن روز می آید را بپذیرید. همچنین بسیاری از افراد برای ارتباط ذهن و بدن مراقبه کوندالینی را انجام می دهند.

 

 

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

منفی نگری و راههای مقابله با آن

خواندن مطلب بعدی ←

زینک پلاس چیست و چه فوایدی دارد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *