۵ نکته برای حفظ جامعه در طول بحران کرونا ویروس

5 نکته برای حفظ جامعه در طول بحران کورونا ویروس

داشتن جامعه محکم یکی از مهمترین عوامل سلامت روانی و عاطفی ماست. تنهایی یا انزوای اجتماعی ، خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد و حتی می تواند ما را در برابر بیماریهای جسمی آسیب پذیرتر کند ، و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را ۲۹٪ و سکته مغزی ۳۲٪ افزایش می دهد.

معمولاً ، نتوانستن کارهایی که دوست داریم و انجام ندادن انها می تواند به ما در این شرایط اثرات منفی در شما ایجاد کند به عنوان مثال پیاده روی ، دعوت از یک دوست برای ناهار ، یا حضور در محل کار یا کتابفروشی پارک های مسافرت و غیره … در حالیکه مقامات بهداشت عمومی در سراسر جهان توصیه می کنند که اکثر ما در پاسخ به بیماری همه گیر COVID-19 از تجمع های بزرگ و حتی ترک خانه های خود اجتناب کنیم ، با این حال ، و همینطور  هیچ منبعی و  واکسنی برای بیماری همه گیر وجود ندارد و طبیعی است که در پاسخ به عدم اطمینان لحظه فعلی احساس اضطراب ، ترس و یا تنهایی کنید.

ما در این جمع تنها نیستیم در بحران کرونا ویروس

یادت باشد، تو تنها نیستی. از همسایگان نزدیک ما تا افرادی که در آن طرف جهان قرار دارند ، همه ما در حال حاضر در حال تجربه مشترک از اختلال ، بلکه از مقاومت هستیم. فاصله دوری اجتماعی یا پناه بردن در محل ممکن است تنها به نظر برسد ، اما اینگونه نیست. دلیل این امر آن چیزی نیست که ما فقط خودمان انجام دهیم – این کاری است که ما به عنوان یک عمل مراقبت از جوامع خود و به ویژه برای اطرافیان خود که آسیب پذیر هستند انجام می دهیم.

کار ساده ای نیست ، اما راه هایی وجود دارد که می توان فاصله گرفتن از اجتماع را به جای تنهایی تجربه یکپارچه سازی کرد ، حتی اگر این تماس از دور اتفاق بیفتد. این تغییر با یادآوری اینکه در این کنار هم هستیم ، شروع می شود و می توانیم با برداشتن قدم های کوچک ، اجتماعات خود را قوی تر کنیم تا مطمئن شویم که هیچ کس به تنهایی از این طریق عبور نمی کند.

۱. ارتباط در بحران کرونا ویروس

ساده ترین و مؤثرترین کاری که اکنون می توانید برای سلامت روان خود و جامعه خود انجام دهید این است که از راه دور به دیگران دسترسی پیدا کنید. با مادرتان یا آن دوست که برای معاشرت پیدا کرده اید تماس بگیرید. نشان داده شده است که بسیاری از تماسهای دریافتی و خروجی ، نشانگر یک شبکه اجتماعی قوی ، پیش بینی بهتری برای سلامت عمومی نسبت به نشانگرهای معمولی است

همچنین نشان داده شده است که پیامک وقتی احساس تنهایی می کند باعث تقویت روحیه ما می شود ، بنابراین  یک پیام ساده از عشق و پشتیبانی می تواند بسیار خوب باشد تا روحیه همه را حفظ کند.

حتی ارسال در رسانه های اجتماعی می تواند به ما در ارتباط بودن کمک کند. در حالی که تأثیرات بهداشت روانی رسانه های اجتماعی با هم مخلوط است ، به اشتراک گذاشته شدن احساسات مثبت در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک نشان داده شده است که احساس بهزیستی را افزایش می دهد ، بنابراین دستیابی به پیام های تشویقی برای جامعه به شما کمک خواهد کرد.

یک راه عالی دیگر  با ثبت نام در کلاس دیجیتالی از طریق خدماتی مانند NaTakallam ، می توانید یک دوست جدید پیدا کنید ، مهارت جدیدی یاد بگیرید ، ارتباط اجتماعی خود را افزایش داده و از افرادی که مانند شما هستند نیاز دارند تا زبان خاصی را یاد بگیرند پشتیبانی کنید ،  آموزش زبان ویدیویی شخصی را به زبان عربی ، فارسی ، فرانسوی ارائه می دهند. ، و اسپانیایی. میتوانید از این فرصت جهت بهبود اموزش زبان بهره ببرید .

۲. درک اجتماعی در  بحران کرونا ویروس

ویروس ها تابعیت ندارند. آنها آسیایی ، اروپایی ، آفریقایی یا آمریکایی نیستند. آنها ذرات میکروسکوپی و بدون نژاد ، فرهنگ و یا کشور هستند. در حالی که بسیاری از کشورها ، از جمله ایالات متحده ، با بستن مرزها به بحران واکنش نشان داده اند ، مقامات بهداشت عمومی می گویند که بزرگترین خطر فعلی انتقال کرونا ویروس از طریق گسترش در جوامع ، و نه از روی افرادی که از مرزها عبور می کنند ناشی می شود.

در عین حال ، کسانی که به احتمال زیاد در مواقع بحرانی دچار تبعیض می شوند – از جمله سالمندان ، افراد بی خانمان ،  افراد زندانی ، مهاجران و پناهندگان و مبتلایان به HIV – در واقع افرادی هستند که بیشتر در معرض عفونت جدی هستند. ، و به احتمال زیاد عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی کافی. COVID-19 یک مشکل جمعی است و تنها با مراقبت از جمعی می توان آن را حل کرد نه با سرزنش کسانی که متفاوت از شما هستند.

5 نکته برای حفظ جامعه در طول بحران کورونا ویروس

۳. به دوستان و همسایگان کمک کنید

فاصله اجتماعی به معنای پایان همبستگی اجتماعی نیست. در حالی که کارشناسان بهداشت عمومی توصیه می کنند – و برخی از دولت های ایالتی و شهرها – محدودیت هایی را برای “پناه گرفتن” در نظر می گیرند ، بسیاری از ما هنوز هم برای بدست آوردن وسایل حیاتی مانند غذا و دارو نیاز به بیرون رفتن داریم. هنوز دیگران ، به ویژه کارکنان مراقبت های بهداشتی و کسانی که خدمات اساسی دولت را ارائه می دهند ، مجبورند به کار خود ادامه دهند.

با این حال ، برخی از اعضای جامعه ممکن است حتی برای موارد ضروری نتوانند از خانه خود خارج شوند. شما می توانید با تحویل مواد غذایی به درهای خود ، به دوستان و همسایگان خود که ممکن است در معرض خود قرنطینه قرار داشته باشند ، کمک کنید ، زیرا به ویژه در برابر عفونت آسیب پذیر هستند و یا به دلیل داشتن علائم ، دارای علائم هستند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز علائم بیماری عروق کرونر ، تماماً در خانه بمانید.

نکته :

اگر شما خوب هستید و مواد غذایی را به شخص نیازمند تحویل می دهید ، دستان خود را کاملاً بشویید و مواد غذایی را قبل از رها کردن ضد عفونی کنید . با سفارش تحویل غذا برای اعضای جامعه که ممکن است نتوانند خانه های خود را ترک کنند می توانید هم از مشاغل محلی و همسایگان نیازمند حمایت کنید .

برخی از اقتصاددانان با توجه به رکود بازارها ، رکود اقتصادی را قریب الوقوع خوانده اند . در همین زمان ، بسیاری از کارگران ، از جمله کارگران اقتصاد گیگ ، کارگران پیمانکاری و کارگران صنایع غذایی و صنایع رویدادهای عمومی از قبل شغل خود را از دست داده اند و بسیاری از آنها احتمالاً در آینده کوتاه مدت یا میان مدت از دست می دهند .

بسیاری از گروه های جامعه برای اعضای جامعه که دچار مشکلات اقتصادی هستند ، بودجه کمک های مشترک را به صورت آنلاین در گردش می کنند. اگر پول پس انداز دارید ، با ارسال وجوه شخصی به عزیزان یا خرید کارت های هدیه دیجیتالی به مشاغل محله مانند رستوران ها و سالن ها ، کمک های مالی و یا مستقیماً به همسایگان خود  کنید.

۴. راه های برای دوری از افکار منفی پیدا کنید : بحران کرونا ویروس

اینترنت یک روش قدرتمند برای برقراری ارتباط در مواقع بحران فراهم می کند ، اما بیش از حد یا نادرست قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی نیز می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان ما بگذارد. قرار گرفتن در معرض اخبار بد باعث افزایش احساس اضطراب و افسردگی می شود . همچنین شواهدی وجود دارد که افزایش قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی می تواند باعث افزایش مشکلات روحی و روانی در بزرگسالان جوان شود ، هرچند که این ممکن است به دلیل کمبود خواب همراه با استفاده از رسانه های اجتماعی  در اواخر شب باشد.

اگر قرار گرفتن در معرض اخبار زیاد باعث نگرانی شما می شود ، متخصصان پیشنهاد می کنند میزان دریافت اخبار شما را یک بار در روز محدود کنید ، و انتخاب محدودی از منابع خبری قابل اعتماد – مانند سازمان بهداشت جهانی یا اخبار از شبکه های داخلی و روزنامه محلی شما – و سایت هایی را انتخاب کنید.

اگر در خانه با خانواده و هم اتاقی هستید و علائمی را نشان نمی دهید ، این همچنین می تواند فرصتی برای پیوندهای حضوری با عزیزان باشد. شب دیدن فیلم را برنامه ریزی کنید ، یک کیک را با هم بپزید ، یک شمع روشن کنید و داستان بگویید ، یا آهنگ بخوانید.اگر با یک شریک زندگی میکنید ، به دنبال افکار مثبت باشید همه ما مستحق صمیمیت هستیم ، حتی در میان بیماری همه گیر.

۵- روی سلامت روان خود سرمایه گذاری کنید : بحران کرونا ویروس

در حالی که طبیعی است که بخواهیم کمربندهای خود را با آینده مالی نامشخص در پیش رو محکم کنیم ، سلامت روانی یک سرمایه گذاری است که ممکن است در نظر بگیرید. اگر در زندگی واقعی یک درمانگر را می بینید ، بررسی کنید که آیا آنها می توانند جلسات را بصورت آنلاین ادامه دهند یا خیر. اگر در گذشته یک درمانگر را می دیدید اما مدتی از آنها بازدید نکرده اید ، و دوست دارید کسی با او صحبت کند ، به جلسه برسد و درمورد جلسات آنلاین سؤال کنید – بسیاری از درمانگران برای تجارت خوشحال می شوند. همچنین می توانید برای شروع یک رابطه درمانی جدید ، از منابع آنلاین درمانی استفاده کنید.

اگرچه ، شرایط کمتر از ایده آل است ، درخواست کمک برای اضطراب یا استرس خود در طول این بحران می تواند دروازه ورود شما برای مقابله با مسائل پیش رونده بهداشت روانی باشد که شاید قبلاً به آنها نپرداخته باشید. این به شما کمک می کند مهارت های مقابله ای را اکنون توسعه دهید که در آینده مفید باشد.

 

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

کلسیم و تاثیرات آن چیست؟

خواندن مطلب بعدی ←

آیا میانسالی عوارض دارد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *