ریحان چیست و چه فوایدی دارد

ریحان چیست و چه فوایدی دارد

 

ریحا‌ن گیاهی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و تقریباً در همه فروشگاه های مواد غذایی و بازار کشاورزان به راحتی یافت می شود. گیاه معطر (

Ocimum basilicum) عضو خانواده نعناع ( Lamiaceae / Labiatae ) است و بومی مناطق گرمسیری در سراسر آسیا و آفریقا است. اما بسیاری از آشپزها در سراسر

جهان ریحان را در خانه پرورش می دهند.

در حالی که ممکن است شما با دستور العمل های ریحان و راه های آسان استفاده از ریحا‌ن در پخت و پز آشنا باشید ، اما اکثر مردم با روش هایی که تغذیه ریحا‌ن

باعث تقویت سلامتی آنها می شود ، کمتر آشنا هستند.

فواید سلامتی

شما احتمالاً ریحان را به سالادها و غذاهای ماکارونی اضافه کرده اید یا از آن به عنوان خوراکی روی مرغ یا غذاهای دریایی استفاده کرده اید. اما ریحان نیز توسط

برخی افراد برای معالجه برخی شرایط پزشکی استفاده می شود.

به عنوان مثال از ریحان در ژلهای موضعی برای درمان آکنه استفاده شده است. در یک کارآزمایی بالینی ، محققان دریافتند که ترکیبی از روغن اسانس ریحان ۵ درصد و

۳ درصد اسانس پرتقال شیرین که روزانه به مدت هشت هفته استفاده می شود ، به پاکسازی پوست کمک می کند. ۱ اما مشخص نیست که آیا ریحان به تنهایی

می تواند این مزیت را فراهم کند.

علاوه بر این ، گاهی اوقات ریحان در آروماتراپی برای مقابله با علائم خستگی و فرسودگی استفاده می شود. یک مطالعه کوچک نشان داد که ترکیبی از روغنها (نعناع

، ریحان و هلی کوئین) باعث تقویت هوشیاری ذهنی افرادی می شود که خود را سوختن و خسته توصیف می کنند.

عدم وجود شواهد برای حمایت از این موارد استفاده می شود ، اما گاهی اوقات برای درمان از ریحا‌ن نیز استفاده می شود:

• سردرد
• ناراحتی معده
• اسهال
• شرایط کلیه
• سرماخوردگی
• زگیل
• عفونت های انگل
• مار و نیش را نیش می زند

ریحان همچنین ممکن است به عنوان یک محرک اشتها یا به عنوان یک ادرارآور استفاده شود. زنانی که در حال شیردهی هستند ممکن است از آن برای تحریک

شیردهی استفاده کنند و برخی از زنان باردار قبل و بعد از زایمان از آن برای بهبود گردش خون استفاده می کنند. شواهد بالینی برای حمایت از ایمنی و کارآیی این

کاربردها وجود ندارد.

تغذیه ریحان

تقریباً هیچ کالری در ریحا‌ن وجود ندارد. یک وعده واحد برگهای سبز روشن حدود ۲ قاشق غذاخوری خرد شده است. در هنگام نوشیدن کمتر از ۲ کالری ریحا‌ن وجود

دارد. کالری ریحا‌ن خشک تقریباً یکسان است ، اما اندازه وعده آن کوچکتر است (حدود ۱ قاشق چای خوری).

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، از آنجا که کالری بسیار کمی در این سبزی وجود دارد ، همچنین مقدار بسیار کمی گرم کربوهیدرات ، چربی و پروتئین وجود

دارد. تقریباً کل کالری موجود در این سبزی از کربوهیدرات و در درجه اول به صورت فیبر حاصل می شود. تقریباً یک گرم کربوهیدرات در یک وعده ریحان خشک و کمتر از آن در

یک وعده ریحان تازه وجود دارد.

شما با مصرف این سبزی به میزان قابل توجهی ویتامین یا مواد معدنی خود را تقویت نمی کنید. با این حال ، یک دوز سالم ویتامین K و ویتامین A ، مقداری فولات ، منیزیم ،

فسفر و پتاسیم دریافت خواهید کرد.

انتخاب ، تهیه و ذخیره سازی

با خرید ریحان تازه ، آن را در بخش محصولات بازار خود پیدا خواهید کرد. یک دسته از ریحا‌ن را با برگهای معطر بزرگ ، روشن و سبز که عاری از لکه های تیره یا گل

است ، انتخاب کنید. همچنین ممکن است ریحان پیدا کنید که هنوز ریشه های آن به هم چسبیده است. ریشه می تواند به ریحان کمک کند تا مدت بیشتری در خانه

تازه شود.

برای نگهداری این سبزی ، برگ ها را بین ورق های حوله کاغذی گذاشته و درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. ریحان را در یخچال و فریزر جایی که باید حدوداً چهار

تا پنج روز در آن بماند ، ذخیره کنید.

این سبزی خشک را می توان به همراه سایر ادویه های شما در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کرد. ریحان خشک شده حدود دو تا سه سال خوب خواهد ماند.

 

برخی از دستور العمل ها

استفاده از ریحا‌ن آسان است. بسیاری از ظروف خود را به طعم معطر ، فلفل دلمه ای و تا حدودی شیرین گیاه می دهند.

• مرغ آسان کربن کم ماهی با ریحان با سبزیجات
• دستور العمل کدو حلوایی ریحان گوجه فرنگی گوجه فرنگی
• جو دوسر کدو سبز با ریحان پستو

شما حتی می توانید از ریحان در نوشیدنی ها نیز استفاده کنید. یک جرقه زنی ریحان توت فرنگی را امتحان کنید یا به راحتی این سبزی و چند برش پرتقالی را به آب گازدار

یا مسطح اضافه کنید.

عوارض جانبی احتمالی

طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ، ریحان معمولاً وقتی مقادیر زیادی در مواد غذایی استفاده می شود ، ایمن (GRAS) شناخته می شود.  علاوه

بر این، با توجه به پایگاه طبیعی داروها جامع، بالای زمین قسمت های گیاه ریحان احتمالا بی خطر برای بزرگسالان، کودکان و مادران باردار و زنان شیرده که به مواد

غذایی عطر و طعم استفاده می شود.

با این حال ، وقتی روغن ریحان به مدت دهانی طولانی به دلایل دارویی از روغن خوراکی استفاده شود ، ممکن است این گیاه یا روغن بی خطر باشد ، زیرا حاوی

استراگولا است که ممکن است برای انسان مضر باشد.

روغن و عصاره ریحان ممکن است خونریزی را افزایش دهد ، لخته شدن خون را کند کند و احتمالاً اختلالات خونریزی را بدتر کند. به همین دلیل متخصصان توصیه می

کنند حداقل دو هفته قبل از عمل از مصرف این سبزی خودداری کنید. علاوه بر این ، افرادی که داروهای رقیق کننده خون هستند باید قبل از استفاده از روغن این

سبزی یا عصاره با این سبزی خود صحبت کنند.

آخر اینکه عصاره این سبزی ممکن است فشار خون را کاهش دهد. اگر برای کاهش فشار خون به دنبال داروی فشار خون هستید ، ممکن است بخواهید در مورد استفاده

از روغن ریحان یا عصاره آن با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنید.

پرسش های رایج

آیا می توانید آن را فریز کنید؟

آره. می توانید برگهای آن را جداگانه را روی یک ورقه پخت فریز کنید و سپس برگهای یخ زده را در یک کیسه قابل اطمینان برای استفاده در زمان بعدی قرار دهید.

آیا انواع مختلف ریحان وجود دارد؟

انواع مختلف این سبزی از جمله ریحان (تایلندی ، بنفش ، لیمو ، یونانی و اصیل )وجود دارد. تنوعی که بیشتر در بازار مشاهده می کنید ریحان

Genovese است.

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

پونه کوهی چیست و چه فوایدی دارد

خواندن مطلب بعدی ←

رفع یبوست ibs راهنمایی و درمان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *