ویتامین B1 300 چیست و چه کاربردی دارد؟

ویتامین B1 300 و مزایای ان

توجه! این مطلب  جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

 

 

 

 

 

تیم نوآور نیوز امروز نیز طبق برنامه به معرفی ویتامین دیگری می پردازد به نام B1 300 کاربران گرامی نظافت نیوز در این مطلب سعی شده اطلاعات مفیدی برای شما عزیزان گرداوری شود پس تا پایانن مطلب همراه ما باشید:

اطلاعات کلی راجب B1 300:

ویتامین B1 : تیامین یک ویتامین است که به آن ویتامین B1 نیز گفته می شود. ویتامین B1 در بسیاری از غذاها از جمله مخمر ، غلات ، حبوبات ، آجیل و گوشت یافت می شود. اغلب در ترکیب با سایر ویتامین های گروه B استفاده می شود ، و در بسیاری از محصولات پیچیده ویتامین B یافت می شود. مجتمع های ویتامین B به طور کلی شامل ویتامین B1 (تیامین) ، ویتامین B2 ( ریبوفلاوین ) ، ویتامین B3 ( نیاسین / نیاسین آمید ) ، ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) ، ویتامین B6 ( پیریدوکسین ) ، ویتامین B12 ( سیانوکوبامینامین ) و اسید فولیک است . با این حال ، برخی از محصولات حاوی همه این ترکیبات نیستند و برخی دیگر شامل سایر مواد مانند بیوتین ، پارامینوبنزوئیک اسید هستند.(PABA) ، کولین بیتارتات و اینوزیتول.

افراد برای شرایطی که به سطح پایین تیامین ( سندرم کمبود تیامین ) از جمله بری بری و التهاب اعصاب (نوریتیت) مرتبط با پلاژا یا بارداری مربوط می شود ، تیامین را مصرف می کنند .

تیامین همچنین برای مشکلات گوارشی از جمله اشتها ضعیف ، کولیت اولسراتیو و اسهال مداوم استفاده می شود .

تیامین همچنین برای ایدز و تقویت سیستم ایمنی بدن ، درد دیابتی ، بیماری قلبی ، الکلیسم ، پیری ، نوعی آسیب مغزی به نام سندرم مخچه ، زخم های کانکر ، بینایی استفاده می شود.مشکلاتی مانند آب مروارید و گلوکوم ، بیماری حرکتی و بهبود عملکرد ورزشی. موارد دیگر شامل پیشگیری از سرطان دهانه رحم و پیشرفت بیماری کلیوی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ است .

برخی افراد برای حفظ نگرش ذهنی مثبت از تیامین استفاده می کنند. افزایش توانایی های یادگیری؛ افزایش انرژی؛ مبارزه با استرس؛ و جلوگیری از از دست دادن حافظه ، از جمله بیماری آلزایمر . ارائه دهندگان خدمات

بهداشتی عکس هایی از تیامین را برای یک اختلال حافظه به نام سندرم انسفالوپاتی Wernicke ، سایر سندرم های کمبود تیامین در افراد مبتلا به بحرانی ، ترشح الکل و کما می دهند.

چگونه کار می کند؟

تیمامین ها از بدن ما برای استفاده صحیح از کربوهیدرات ها استفاده می کنند.

 

استفاده و اثربخشی ؟

موثر برای

اختلالات متابولیک. مصرف تیامین از طریق دهان به اصلاح اختلالات متابولیک مرتبط با بیماریهای ژنتیکی از جمله بیماری لی ، بیماری ادرار شربت افرا و سایر موارد کمک می کند.

کمبود تیامین. مصرف تیامین از طریق دهان به جلوگیری و درمان کمبود تیامین کمک می کند.

اختلال مغزی به دلیل کمبود تیامین (سندرم Wernicke-Korsakoff). تیامین به کاهش خطر و علائم یک اختلال مغز خاص به نام سندرم Wernicke-Korsakoff (WKS) کمک می کند. این اختلال مغزی مربوط به سطح پایین تیامین (کمبود تیامین) است و اغلب در مشروبات الکلی مشاهده می شود. اعتقاد بر این است که بین ۳۰ تا ۸۰ درصد از مشروبات الکلی دچار کمبود تیامین هستند. به نظر می رسد ، گرفتن عکس های تیامین به کاهش خطر ابتلا به WKS و کاهش علائم WKS هنگام ترک الکل کمک می کند.

احتمالاً مؤثر برای:

آب مروارید مصرف زیاد تیامین به عنوان بخشی از رژیم غذایی با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید همراه است.

بیماری کلیه در مبتلایان به دیابت. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف تیامین با دوز بالا (۱۰۰ میلی گرم سه بار در روز) به مدت ۳ ماه ، میزان آلبومین در ادرار را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می دهد. آلبومین موجود در ادرار نشانه آسیب کلیه است.

قاعدگی دردناک (دیسمنوره). تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف تیامین به مدت ۹۰ روز ، درد ناشی از قاعدگی در دختران ۱۲-۲۱ ساله را متوقف می کند.

احتمالاً بی اثر است

  • دفع پشه ها. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف ویتامین های گروه B ، از جمله تیامین ، به دفع پشه ها کمک نمی کند.

میزان مورد نیاز مورد نیاز بدن:

نوزادان و کودکان

  • نوزادان تا ۶ ماه : ۰.۲ میلی گرم در روز
  • نوزادان از ۷ تا ۱۲ ماه : ۰.۳ میلی گرم در روز
  • از ۱ تا ۳ سال : ۰.۵ میلی گرم در روز
  • از ۴ تا ۸ سال : ۰.۶ میلی گرم در روز
  • از ۹ تا ۱۳ سال : ۰.۹ میلی گرم در روز

زنان

  • از ۱۸ سال به بالا : ۱.۱ میلی گرم در روز
  • زنان باردار : ۱.۴ میلی گرم در روز
  • زنان شیرده : ۱.۵ میلی گرم در روز

مردان

  • از ۱۸ سال به بالا : ۱.۲ میلی گرم در روز

ویتامین B1 300 چیست

شواهد کافی برای

عملکرد ورزشی:

برخی تحقیقات حاکی از آن است که مصرف تیامین به همراه پانتین و اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) باعث تقویت قدرت یا استقامت عضلات در ورزشکاران می شود.

جلوگیری از سرطان دهانه رحم:

برخی تحقیقات حاکی از افزایش مصرف تیامین از منابع غذایی و مکمل ها به همراه سایر اسید فولیک ، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است که می تواند خطر لکه های سرطانی را در دهانه رحم کاهش دهد.

 

  • اشتهای ضعیف.
  • کولیت اولسراتیو.
  • اسهال مزمن.
  • مشکلات معده.
  • شرایط مغزی.
  • ایدز.
  • بیماری قلبی.
  • مشروبات الکلی
  • فشار.
  • سالخورده.
  • زخم های پنبه ای
  • سایر شرایط.

عوارض جانبی و ایمنی

تیامین به احتمال زیاد ایمن است که از طریق دهان به مقدار مناسب مصرف می شود ، اگرچه واکنش های حساسیت نادر و سوزش پوستی رخ داده است. همچنین بسیار مناسب ایمن است که توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به صورت داخل وریدی (توسط IV) تزریق شود.
ممکن است تیامین در بعضی از افراد که مشکل کبدی دارند ، الکل زیادی بنوشید یا شرایط دیگری نداشته باشد ، به درستی وارد بدن نشود .

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه:

بارداری و شیردهی : تیامین به احتمال زیاد برای زنان باردار یا شیرده هنگامی که به مقدار توصیه شده ۱.۴ میلی گرم در روز مصرف می شود ، ایمن است . در مورد ایمنی استفاده از مقادیر بیشتر در دوران بارداری یا شیردهی ، اطلاعات کافی وجود ندارد.

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

فاصله اجتماعی چیست؟

خواندن مطلب بعدی ←

شناخت تشخیص انواع پوست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *