جلوگیری از پیری و خوراکی هایی که پوست را شفاف میکنید

جلوگیری از پیری و خوراکی هایی که پوست را شفاف میکنید

غذاهای ضد پیری که باعث درخشش پوست شما می شوند

جلوگیری از پیری آیا تا به حال این جمله را شنیده اید ، “زیبایی از درون به بیرون می آید”؟ این بدان معنی است که آنچه که می خوریم واقعاً مهم است ، نه تنها در اینکه از نظر جسمی احساس می کنیم بلکه در نحوه نگاه کردن نیز اهمیت دارد. گاهی اوقات جواب فقط به اندازه آشپزخانه با شما فاصله دارد – و قیمت بسیار کمی نیز دارد.

غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین های C ، D ، E ، K و به کمپلکس B و همچنین کولین و اسید فولیک هستند ، همه در تغییر بدن شما در سطح سلولی بسیار عالی هستند و باعث ایجاد درخشان و روشن شدن پوست می شوند . این غذاهای سالم و خوشمزه همچنین خطر ابتلا به سرطان و سایر سرطان ها را کاهش می دهد و همچنین از بیماری قلبی عروقی محافظت می کند.

بهبود رژیم غذایی راهی برای پیشبرد شماست. در زیر غذاهای ضد پیری شگفت انگیزی وجود دارد که با خوردن آنها را پوستی شاد و سالم داشته باشید.

 

۱۱ غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال میانسالی

۱. آووکادو جلوگیری از پیری پوست

چربی یک ماده روان کننده طبیعی است و ما برای تسهیل انواع فرآیندها به بدن نیاز داریم. اما ترفند این است که باید نوع مناسب چربی باشد. آووکادو حاوی مقدار زیادی از نوع سالم است که به حفظ انعطاف پذیری و مرطوب بودن پوست کمک می کند. مطالعه ای که رژیم های غذایی بیش از ۷۰۰ زن را مورد بررسی قرار داده است ، نشان داد که خوردن مقدار زیادی چربی سالم ، مانند آنچه در آووکادو موجود است ، باعث ایجاد پوستی نرم تر و خاصیت ارتجاعی زیادی می شود.

آووکادو همچنین حاوی ترکیباتی است که شواهد نشان می دهد ممکن است پوست شما را از آسیب دیدن اشعه خورشید محافظت کند. وقتی مقداری از مواد سبز در آووکادو روی نان تست پخش می کنید یا آن را در یک سالاد میریزید ، یک مقدار سالم ویتامین E و ویتامین C نیز دریافت می کنید. این باعث می شود که شماعالی به نظر برسید.

۲. شکلات تیره : جلوگیری از پیری پوست

بهبود پوست شما از طریق رژیم غذایی با شکلات . چندین مطالعه مشخص کرده اند که پودر کاکائو در بعضی از آنتی اکسیدان های خاص که در پوست مرطوب شده نقش دارند ، زیاد است. اگر هر روز مقداری شکلات تیره می خورید ، می فهمید که پوست شما مقاوم تر است – و می تواند مدت طولانی تر در برابر آفتاب سوختگی مقاومت کند تا بوت شود. (اما ضد آفتاب خود را دور نریزید.)

یکی دیگر از مزایای خوردن کاکائو این است که جریان خون را بهبود می بخشد و از این طریق بیشتر آن مواد مغذی مهم را به پوست تحویل می دهد. اما بهتر است با شکلات تیره که حداقل ۷۰٪ کاکائو دارد ، استفاده کنید. این باعث می شود فواید سالم و بدون قند اضافی برای شما حاصل شود. بیش از حد قند در رژیم غذایی می تواند کلاژن را تجزیه کرده و باعث چروک پوست شود.

۴. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خوشمزه و متنوع است . چه گوجه فرنگی تازه ، چه پخته شده یا داخل سس درست شود ، گوجه فرنگی می تواند ستاره درخشان یک بشقاب باشد یا از سایر ترکیبات غدایی ماهرانه حمایت کند. هنگامی که از گوجه فرنگی لذت می برید مقدار کافی ویتامین C دریافت می کنید که به جلوگیری از چروک شدن پوست کمک می کند.

اما حتی بهتر ، گوجه فرنگی حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدانهای قدرتمند پوست را از آسیب آفتاب محافظت می کنند. نکته جالب تر این که برای جذب کامل کاروتنوئیدها در رژیم غذایی خود ، آنها به بهترین وجه با نوعی چربی خورده می شوند. این گذرگاه رایگان خود را در نظر بگیرید که به طور همزمان کمی آووکادو ، پنیر ، روغن زیتون یا آجیل میل کنید.

۵- گردو

جلوگیری از پیری پوست مقالات زیادی وجود دارد که چگونه آجیل ها به طور کلی ، و به ویژه گردوها ، دارای نسبت بهتری از اسیدهای چرب ضروری هستند. بدن ما از این اسیدهای چرب ضروری به عنوان ساختمان غشای سلول های سالم استفاده می کند و از آنجا که ما آنها را در داخل ایجاد نمی کنیم ، باید امگا ۳ و امگا ۶ خود را از مواد غذایی بگیریم. منبع عالی دیگر EFA ها ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ، ماهی قزل الا و شاه ماهی می باشد.

ما گردو را برای EFA های شما توصیه می کنیم زیرا آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های دوست داشتنی پوست ویتامین E ، ویتامین C و سلنیوم و همچنین ۵-۵ گرم پروتئین در هر اونس هستند. از آنجا که گردوها دارای چربی بالایی نیز هستند ، بهتر است در هر وعده به یک اونس نوش جان کنید ، اما این مقدار کافی است تا ۶ درصد از RDI را برای شما تامین کند. روی شناخته شده است که از بهبود پوست و همچنین باکتری ها و التهاب ها حمایت می کند.

۶. سیب زمینی شیرین

جلوگیری از پیری پوست بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان از گروه کاروتنوئید است که در واقع می تواند پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت کند ، و سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از آن است. اگر می خواهید در مدت زمان زیادی در خارج از خانه باشید ، لزوماً از استفاده از ضد آفتاب صرفنظر نخواهید کرد ، اما رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن باعث افزایش مدت زمانی می شود که می توانید بدون سوختن در آفتاب بمانید.

جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار مهم است ، نه تنها به این دلیل که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد ، بلکه به دلیل اینکه منجر به مرگ سلولی می شود. این باعث خشکی و چروک پوست می شود. اگر به دلیل دیگری برای خوردن سیب زمینی شیرین خود نیاز دارید ، بتاکاروتن می تواند رنگ برنز را به پوست شما منتقل کند بدون اینکه به هیچ وجه در معرض آفتاب قرار بگیرد.

نتیجه

 

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

۱۱ غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال میانسالی

خواندن مطلب بعدی ←

تمیز کردن خانه و روشهای خلاقانه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *