۱۱ غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال میانسالی

11 غذای عالی برای افراد بالای 50 سال میانسالی

غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال همه میدانیم که با افزایش سن ، بدن ما شروع ضعیف شدن می کند. اما بهترین عذا ها یا خوراکی ها چیست. خوشبختانه ، برای تغییر روند پیری ، انواع مختلفی از تغییرات ایجاد شده وجود دارد.

۱۱ غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال
۱. لوبیا

 با نزدیک شدن به میانسالی ، خطر بروز مشکلاتی مانند دیابت نوع ۲ و کلسترول بالا افزایش می یابد. اضافه کردن لوبیا به رژیم غذایی روزانه خود ، میتوانید از این دانه ارزشمند نهایت استفاده را ببرید. فقط ¾ فنجان لوبیا یا عدس هر روز کلسترول بد شما (LDL) را تا ۵٪ کاهش می دهد. لوبیا همچنین می تواند سطح قند خون را در افرادی که قبلاً دیابت دارند بهبود بخشد .

دامنه حبوباتی و عدس بسیار شگفت انگیز وجود دارد ، بنابراین باید بتوانید یک یا دو تنوع را که واقعاً دوست دارید پیدا کنید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید اینست که اگر لوبیای کنسرو را انتخاب می کنید ، بهتر است قبل از غذا شستشو دهید ، زیرا غذاهای کنسرو شده از نظر سدیم بسیار زیاد هستند..

۲. جو دوسر

خطر بیماری های قلبی یکی از معیارهای سلامتی است که به محض ضربه زدن مردان به ۴۵ سالگی و زنان به ۵۵ سالگی به شدت افزایش می یابد. بنابراین ، هر چه غذاهای کاهش دهنده کلسترول بیشتر در رژیم غذایی خود ایجاد کنید ، بهتر می شود. به دلیل نوعی فیبر محلول به نام بتا گلوکان ، جو دوسر برای این کار بسیار عالی است. فیبر محلول در هنگام هضم با کلسترول به هم متصل شده و به آن اجازه می دهد تا از بدن شما خارج شود ، نه اینکه در شریان های خود بماند.

حداقل ۳ گرم بتا گلوکان بکار رفته تا سطح کلسترول کل و LDL را به میزان ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهید. ارزش این را دارد – افرادی که جو زیادی می خورند ، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی کنند ، خطر کمترین مرگ زودرس دارند. جو دوسر بسیار مقرون به صرفه است ، بنابراین هیچ بهانه ای برای برداشتن این عادت وجود ندارد!

۳. سیب

سیب به دلایل زیادی یک ماده اصلی رژیم غذایی فوق العاده است. سیب با کمک به تنظیم قند خون خطر دیابت را کاهش می دهد. به طور متوسط ​​۵ گرم فیبر دارند ، که می تواند کلسترول را کاهش دهد. سیب همچنین حاوی ماده ای به نام کوئرستین است که باعث کاهش فشار خون می شود.

همچنین منبع موثری از ویتامین C ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها هستند.

۴- آجیل

غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال : یک میان وعده شور هر چند وقت یکبار می تواند در برابر آن مقاومت بسیار سختی داشته باشد اما وقتی به شکل چیپس یا کراکت به وجود بیاید ، شما در نهایت به خوردن مقدار زیادی چربی اشباع شده و سدیم می پردازید. به جای آن آجیل را امتحان کنید. مطالعات نشان داده است که خوردن هر اونس آجیل مخلوط هر روز ۲۸٪ خطر حمله قلبی و سکته مغزی شما را کاهش می دهد .

لازم نیست آجیل مخلوط شود از جمله بادام زمینی بسیار مقرون به صرفه. می توانید آجیل خود را در یک مشت کوچک یا خرد شده میل کنید و آنها را به عنوان یک مواد بسیار عالی برای سالادها ، سبزیجات بو داده استفاده کنید.

آیا میانسالی عوارض دارد؟

۵- سبزیجات برگ

غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال : ما در مورد غذاهایی که سلامت قلب و عروق و متابولیک شما را بهبود می بخشند ، زیاد صحبت کردیم ، اما قدرت مغز شما چیست؟ این جایی است که سبزیجات برگ دار وارد می شوند. تحقیقات اخیر مشخص کرده است افرادی که سبزیجات برگ زیادی مانند اسفناج ، کلم یا کلارد مصرف می کنند ، از نظر توانایی شناختی با افراد ۱۱ سال جوان که به ندرت این غذاها را می خورند ، مقایسه می شوند.

11 غذای عالی برای افراد بالای 50 سال میانسالی

۶. انواع توت ها

تقویت کننده مغز دیگر فوق العاده شامل انواع توت ها است. این تنوع میوه در مقادیر زیادی فیتوشیمیایی خاص وجود دارد که تصور می شود جریان خون را به هنگام مغز کاهش می دهد و در عین حال التهاب را کاهش می دهد.

نتیجه کاهش سرعت حافظه مرتبط با سن و خطر کمتری برای ابتلا به آلزایمر است . انواع توت ها نیز به دلیل داشتن فیبر زیاد و دامنه ویتامین ها و مواد معدنی به طور کلی عالی هستند.

۷. ماست

غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال : مغز و سیستم های داخلی شما در حال تحلیل هستند. جواب آن برای دریافت مقدار کافی پروتئین است و ماست (به ویژه انواع یونانی) می تواند منبع خوبی باشد. در سنین میانسالی بدن توده عضلانی خود را کم میکند مطالعات نشان می دهد که گسترش روزانه دریافت پروتئین در طول روز می تواند این روند را کند کند.

به عنوان یک جایزه ، ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم ، برای حفظ تراکم استخوان با افزایش سن بسیار مهم است. زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال باید توجه بیشتری به میزان دریافت کلسیم خود داشته باشند.

۸. هویج

از آنجا که ما در مورد غذاهای فوق العاده صحبت می کنیم ، اجازه دهید هویج را بررسی کنیم. در اینجا یک سبزی وجود دارد که می تواند برای هر قسمت از بدن شما ، به ویژه چشم ، دهان ، پوست و قلب مفید باشد. هویج فشار خون و کلسترول بد را کاهش می دهد ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، هضم را بهتر می کند و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

دلیل اینکه هویج برای شما بسیار خوب است ، مشخصات غذایی بی نظیر آنها است که شامل فیبر ، ویتامین های A ، B8 ، C ، E و K ، مواد معدنی مانند آهن ، پتاسیم ، مس و منگنز و انواع مختلف آنتی اکسیدان از جمله بتا است. کاروتن .

۹. چغندر

غذای عالی برای افراد بالای ۵۰ سال : یکی دیگر از گیاهان ریشه ای با ترکیب غذایی متنوع ، چغندر است. خوردن مرتب آن به شما مقدار زیادی ویتامین A و C و همچنین اسید فولیک ، فیبر و مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم ، منگنز و آهن را به شما می دهد. این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

۱۰. شکلات تیره

به دور از گفتن اینکه باید از همه چیزهای شیرین خودداری کنید ، ما قصد داریم شما را به خوردن شکلات تیره تر تشویق کنیم . در جایی در محدوده ۳۰-۶۰ گرم در روز می تواند در واقع کلسترول و فشار خون را کاهش داده ، حدت مغز را بهبود بخشد و پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت کند (اما از ضد آفتاب خود استفاده کنید).

برای به دست آوردن مفیدترین مواد و کمترین قند بهتر است از شکلاتی را انتخاب کنید که حداقل ۷۰٪ کاکائو باشد. این کار را انجام دهید و یک مقدار روزانه خوب پتاسیم ، فسفر ، روی ، آهن ، منیزیم ، مس ، منگنز و سلنیوم دریافت خواهید کرد. و از آنجا که خوردن شکلات احساس خوبی دارد ، اندورفین های سبک کننده خلقی را آزاد می کند.

۱۱. آووکادو

آووکادو پرهزینه است اما آنها همچنین منبع بسیار خوشمزه نزدیک به ۲۰ ویتامین و مواد معدنی مانند پتاسیم ، مس و ویتامین های B ، C ، E و K هستند.

خوردن آووکادو به طور مرتب تضمین می کند که به اندازه کافی چربی های اشباع نشده از نظر قلب سالم دریافت کرده و فشار خون بهینه را حفظ کنید.

نتیجه

.

0 مورد نقد و بررسی

admin

→ خواندن مطلب قبلی

چگونه اهداف خود را تنظیم کنیم؟

خواندن مطلب بعدی ←

جلوگیری از پیری و خوراکی هایی که پوست را شفاف میکنید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *