کاهش استرس و اضطراب و مقابله با استرس

کاهش استرس و اضطراب

مشکلات بهداشت روان شایع هستند. در اینجا چند نکته درباره کاهش استرس و اضطراب و اضطراب و بهبود سلامت آورده‌ایم

این روز ها با وجود ویروس کرونا در دنیا و همه گیری آن استرس و اضطراب قسمتی از زندگی شده است ولی اما راهکار مناسبی برای کاهش استرس و اضطراب را میدانیم؟ پیشنهاد میشه این مطلب کوتاه رو دنبال کنید در این مطلب راهکارهای موثر را اورده ایم تا به مقابله با استرس و اضطراب برویم .

مکث کنید. نفس بکشید. فکر کنید.

چند نفس آرام بکشید: ازطریق بینی هوا را به داخل بدهید، سپس به‌آرامی آن را بیرون دهید.
تنفس آرام یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس و اضطراب است، زیرا به مغزتان پیام می‌دهد که بدنتان را آرام کند.
بدون آنکه خودتان را قضاوت کنید، توجه کنید به چه چیزی فکر می‌کنید و چه احساسی دارید. به‌جای پاسخ دادن یا واکنش نشان دادن به آن احساسات یا افکار، به آن‌ها توجه کنید، سپس آن‌ها را از ذهنتان بیرون کنید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

صحبت کردن با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید می‌تواند به شما کمک کند. با نزدیکانتان مرتب در تماس باشید. به آن‌ها بگویید چه احساسی دارید و نگرانی‌هایتان را با آن‌ها درمیان بگذارید.

کاهش استرس و  اضطراب برنامه روزانه سالمی را پیش بگیرید

کارهایی که باید برای کاهش استرس و اضطراب و اضطراب باید انجام دهید:
هر روز در همان زمان همیشگی از خواب بیدار شوید و بخوابید.
بهداشت فردی‌تان را رعایت کنید.
غذاهای سالم و در زمان‌های منظم میل کنید.
به‌طور مرتب ورزش کنید. فقط ۳ یا ۴ دقیقه فعالیت بدنی با شدت کم، مانند راه رفتن یا حرکات کششی، می‌تواند به شما کمک کند.
زمان‌های مجزایی را به کار کردن و استراحت کردن اختصاص دهید.
برای کارهایی که از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید وقت بگذارید.
هنگام کار با رایانه و دستگاه‌های همراه، در زمان‌های منظم استراحت کنید.
کارهایی که نباید انجام دهید:
برای مقابله با ترس، اضطراب، خستگی، و انزوای اجتماعی، الکل یا مواد مخدر مصرف نکنید.

ببرای رهایی از استرس با خود و دیگران مهربان باشید

در روزهای سخت از خودتان انتظار غیر معقولی نداشته باشید. بپذیرید که برخی روزها موفق‌تر از روزهای دیگر هستید.
سعی کنید مدت زمان تماشا کردن، خواندن یا گوش دادن به اخباری را که مضطرب یا پریشانتان می‌کند کاهش دهید. جدیدترین اطلاعات را از منابع قابل اعتماد و در زمان‌های مشخص روز دریافت کنید.
کمک کردن به دیگران می‌تواند برای شما نیز مفید باشد. اگر می‌توانید، به آن‌دسته از افراد جامعه‌تان که ممکن است به کمک نیاز داشته باشند کمک کنید.

اگر به راهنمایی نیازدارید تماس بگیرید

اگر فکر می‌کنید به کمک افراد متخصص نیاز دارید، حتماً این کار را انجام دهید. مددکار بهداشت و درمان محلی‌تان نقطه مناسبی برای اولین گام است. شماره تلفن‌های امداد نیز راه دیگری برای دریافت راهنمایی است.

منبع : who

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *